hayat, aldığımız nefeslerin toplamı değil, nefesimizi kesen anların toplamıdır...

3 Ekim 2007 Çarşamba

Gulchin'in Izola-Çesme Seyri Eylül/2006

Ben Çimen Atalay, dostum Necati Beyazıt, Nuri Kuyumcu ve Kaptanımız Levent Mortan ile 15.09.2006 cuma günü GULCHİN'i (Bavaria 37 crusier) İzola'dan teslim almak üzere THY ile hareket ettik.

Gulchin 16.09.2006 günü suya indi, İzola marinaya getirdik. Eksikleri tamamlandıktan sonra 18.09.2006 saat 08.15'te Piran'dan çıkış alarak Hırvatistan kıyılarından Vis adasına doğru non-stop 210 millik bir seyir yaptık. Burada yakıt ikmali yaptıktan sonra kahvaltı edip denize girdik. Kendimize geldik. Sonra ikinci etap için yine non-stop bir seyirle Arnavutluğun 25 mil açığından geçerek 250 millik bir seyir ile Korfu Adasının kuzeyindeki Erikussa adasının kuzeye kapalı demir yerinde 20.09.2006 saat 21.30 da demirledik.

Ertesi gün Korfu'ya doğru yola çıktık Gouvinon Marinadan mazot ve su ikmali yaparak kalenin güney tarafındaki Yelken külübünün iskelesine kıçtan kara bağlandık. Buradan şehri gezmeğe gittik.

Gece teknede yattıktan sonra bağlama parası 20 euro'yu ödeyip 22.09.2006 saat 11.00 de yolumuza devam ettik. Rotamız İthaki adası idi. Yolda attığımız sırtıya bir torik ve bir kılıç balığı gelince rotayı Lefkada'nın Pondi kasabasındaki demir yerine çevirdik. Kılıç balığını yolda bir güzel hazırlayıp fırına vermiştik. Demirimizi atınca hemen yemeğe sarıldık.

23.09.2006 Sabah erken Pondi'den ayrıldık. İrhaki Adasına şöyle bir uğrayıp kahvaltımızı yaptıktan sonra hedefimiz olan Aigina Adasına doğru rota tuttuk. Bu sırada deniz bizi yine aç bırakmamıştı. Bira papağan balığı oltamıza takılmıştı.

Patras'a geldik. Burada mazot ikmali ve Yunanistan'a giriş yapıp Transitlog aldık. Bu işlemler 3-4 saatimizi aldı. Akşam yemeğinden sonra saat 21.30 gibi yola çıktık.

Gökyüzünde bulutlar toplanıyor, her taraftan şimşekler çakıyordu. Hava 3-4 bofour esiyordu. Patras köprüsünün altından gerçtik, 3 mil ilerideki zeytinyağı fabrikasının önündeki sığlığa 200 metre kala rüzgar tuhaflaştı. Gösterge bir 28 knot, hemen arkasından 4 knot gibi düzensiz ölçümler vermeye başladı. İki dakika sonra çok kuvvetli bir rüzgar (61.3 knot) ve çok şiddetli bir yağmur ile büyük bir fırtınanın içersinde kaldık. Rüzgar kuru direk tekneyi yaklaşık 40 derece iskeleye yatırıyordu. Yağmurdan göz gözü görmüyor GPS ekranı okunamıyordu, hatta öndeki seyir ışıklarını bile göremiyorduk. Bu sırada tecrübeli Kaptan Levent Mortan pusula ile gidiş yönümüzün 180 derece üstüne dümen tutarak tekneyi geri döndürdü. Yaklaşık 15 dakika sonra yağmur biraz azaldı, bulutlar aralandı ve Patras köprüsünün ışıklarını görerek rahat bir nefes aldık. Çok büyük bir tehlike atlatmıştık, bu arada BAVARİA 37'yi 61.3 knot havada test etmiş olduk. İmtahanı başarı ile vermişti. Sonra Patras'taki marinaya geri döndük. Oradakiler de bizi merak etmişlerdi.
Ertesi sabah 24.09.2006 saat 08.00 da Patras'tan hareket ettik. akşam üzeri Korent kanalına geldik. Geçmek için 2.5 saat bekledik. Çeçiş ücreti 142 euro tuttu. Hava kararmıştı. Yola devam etmeyip hemen Korent çıkışının sancak tarafında bir koyda demirledik. 25.09 2006 sabah şafakla en nihayet Aigina adasına rota tuttuk. Yaklaşık 25 millik bir seyirden sonra Adaya vardaık. Feribot iskelesinin 4 tekne ilersine bağlandık. Önce çarşısını gezdik, balık halinin yanındaki balıkçı lokantasından balık yedik, sonra 2 adet motorsiklet kiralayıp adanın tarihi ve turistk yerlerini bir çırpıda gezdikten sonra Akşam üzeri Mykonos'a doğru rote tuttuk. Gece seyri yaparak 26.09.2006 sabah saat 07.00 de limanın hemen kuzeyindeki yeni yapılan marina'ya aborda olduk.

Sabah Kuvvetli rüzgar vardı, sonra yağmur başladı. Burada araba kiralayıp adanın her yerini sonra da çarşısını gezdik. Ada boşalmış olmasına rağmen Yunanistan'da çok sık çalışan Feribotlar ile dünyanın her yerinden adaya çok miktarda turist getiriyordu. Limanda öğle yemeği yerken 3 adet feribot, bir adet çok hızlı feribot limana yanaştı daha önce gelmiş olan bir adet feribotta demir alarak limandan çıktı. Sonra tekneye geldik. İnternetten hava durumuna baktık. Hava bozacaktı...

26.09.2006 saat 17.30 da Yunanistan'dan çıkış işlemlerimizi de yaptırıp Çeşme Dalyanköy'e doğru rota tuttuk. Yolda yüksek denizler tekneyi sallıyordu. Rüzgar keşişlemeden 18-24 knot esiyordu. Makina 2800 devirde gece saat 01.00 sularında Çeşme açıklarından geçtik. Alev adasının doğusundaki sığlıkların arasından Kaptan Levent Mortan'ın tecrübesiyle ve Chartplotter'in yardımıyla girerek 27.09.2006 saat 02.30 da sağ sağlim Dalyanköy Belediye Marinası'na bağlandık.

Bu seyehat ile ilgili olarak 20 euro marina parası, 142 euro korent geçiş parası, 140 euro Transitlog parası ödedim. 957 mil yol yaptık, 130 saat motor kullandık, 526 litre mazot harcadık. Gulchin'nin seyahati ile ilgili olarak merak eden arkadaşlara seve seve e-mail veya cep telefonu ile bilgi verebilirim.