hayat, aldığımız nefeslerin toplamı değil, nefesimizi kesen anların toplamıdır...

4 Haziran 2008 Çarşamba

VEEE KIBRIS...

16.05.2008 günü, Alanya'dan 15:30 civarında yola çıktık. 98 nm'lik bir seyir yapacaktık ve bu annemle benim ilk gece seyrimiz olacaktı.
Çok fazla kaba dalga vardı. Genellikle ana yelken ve motorla yolumuza devam ettik. Bir ara iskele kıç omuzluktan gelen rüzgarla epey bir süre geniş apaz seyri yaptık. Akşam 9'dan sonra hava biraz daha yumuşadı. Sabaha karşı, bize verilen zamanda orada olabilmek için motor devrini iyice düşürdük.
Annemle benim ilk gece seyrimiz olduğu için biraz tedirgindik. Gece vardiyası ayarlamamıştık o yüzden. Uykusu gelen yatacaktı. Yaklaşık 12'ye kadar 3'ümüz birlikteydik. Bir ara babama yatması için ısrar ettik. O kalktıktan sonra biz annemle uyuduk ve sabaha karşı nöbeti tekrar devraldık. Yalnız gece süper bir yakamoz vardı. Hava karanlık bile değildi. Sanki binlerce pırlanta suyun üzerinde yüzüyordu.
17.05.2008 günü, 11 civarında Girne eski limana girdik. Çok yorgun olmamıza rağmen oranın güzelliğini görünce unuttuk yorgunluğu. :) İlk 2 grup eski limana girdi diğer gruplar ise Delta Marina'ya... İyi ki 2. gruptayız dedik.Burda sadece 2 gün kalmak bize az gelicekti...
Akşama, cumhurbaşkanı Emyr rallysi için kalede resepsiyon düzenleyecekti. Akşama kadar yorgunluğumuzu atıp hazırlanmamız için bolca vaktimiz vardı.
Tekneyi yıkadıktan sonra havuzlukta oturduk ve türk kahvesi eşliğinde Girne'nın tadını çıkardık. Ben de bu sırada blog yazılarımı tamamlıyordum.
Resepsiyon için 18:30 gibi bizim limanda buluşup en önde ben ve elimde Türk Bayrağı kaleye doğru yürümeye başladık. Etraftan “Türkiye...Türkiye...” diye tezahürat sesleri geliyordu. :) Zaman zaman alkışlıyorlardı da... Türk Bayrağının arkasaında da diğer 20 ülkenin bayrağı sallanıyordu. Etraftaki insanlar, ellerinde fotoğraf makineleriyle bu anı yakalamaya çalışıyorlardı.
Kaleye girmeden bayrağı Ibis II. teknesine devrettim ben de.
Kalede cumhurbaşkanı müsteşarı ve ailesi karşıladı bizi. İlerleyen saatlerde de sohbetimiz devam etti. Bayrak seromonisi yapıldıktan 1 saat sonra Nanette ve Shadow Cat ile birlikte limanın karşısındaki restorana gidip yemeğimizi yedik ve teknelerimize geri döndük.
18.05.2008 sabahı kalkıp turumuzu iptal ettirdik. Biraz dinlendikten sonra kahvaltımzı yapıp sabah kahvemizi de içtikten sonra Girne'nin arka sokaklarını dolaşmaya başlıyoruz.
Ordan bir dolmuşa atlıyıp Lefkoşe'ye...
Sokakları, dükkanları dolaşmaya başlıyoruz. Hava sıcak...

Çarşıda gezinirken bir bakıyoruz Lokmacı Kapısı'na kadar gelmişiz. Ordan sokak aralarında dolaşıp Büyük Han'ı buluyoruz. Bir bakıyoruz bizimkiler... :) Bize turla gelmemekle akıllılık ettiğimizi söylüyorlar. Büyük Han'daki cafede mola veriyoruz biz de. Oraya giderseniz Pirhou yemenizi tavsiye ederiz.
Hanın hemen arkasına Selimiye Camii var. Eskiden kiliseymiş. Mimarisi gerçekten güzel ama içeriye girince daha da güzel. Serin ve huzur dolu...
Akşama Korsan Partisi var :))) ona geç kalmamak için hızlı hızlı yürüyerek dolmuş durağını buluyoruz ve Girne'ye geri dönüyoruz.
İzmir'den aldığımız korsan kıyafetlerini aramaya koyuluyoruz bir süre için :)
Herkes ne giyeceğine, ne kullanacağına karar veriyor ve işte hazırızzzzzzzz. :)))))))

Limanın önünde buluşuyoruz yine ve Dome Hotel' e doğru yürüyüşümüze başlıyoruz, bayraklar havada...
Trafik resmen tıkanıyor, küçük çocuklar bizlerle resim çektirebilmek için yanımıza kadar sokuluyor...
Gecede inanılmaz kostümler vardı. Keşke hepsinin fotoğrafını teker teker çekebilseydim ama onun yerine gecenin tadını çıkarmaya karar verdim.
Bir ara dansöz çıktı ve bütün erkekler piste doluştu. Babam da dahil :)))
Hasan amcayla dans derslerimiz tam gaz devam etti.
Veeee bütün korsanlar yavaş yavaş dağıldık...
19.05.2008 sabahı toplantımızı yaptıktan sonra Girne'yi dolaşmaya devam ettik.
Saat 1 gibi de Delta Marina'dan mazotumuzu alabilmek için eski limandan ayrıldık. Ama söz verdik, bir daha geleceğimize dair.
Bir süre Delta Marina girişinde bekledikten sonra 88 lt'lik mazotumuzu alıp, yelkenlerimize de açarak yavaş yavaş seyre başladık.