hayat, aldığımız nefeslerin toplamı değil, nefesimizi kesen anların toplamıdır...

22 Mayıs 2008 Perşembe

FINIKE' DEN KEMER' E...

11.05.2008 sabahı 05:30 da halatlarımızı çözüp mazot almak için iskeleye aborda olduk. Yola çıktığımızdan beri D-Marin'de 143 lt. Finike'de ise 85 lt. mazot aldık.
2 boforla kuzeydoğu rüzgarı ile ana yelkenimizi açıp motor seyriyle yolumuza başladık. Ara sıra rüzgarın yönüne göre cenovayı da açarak Kemer Türkiz Marina önüne geldik.
Artık Kemer'de toplam 82 tekneyiz. :)
Marinada Emyr tekneleri birbirinin üstüne bordalamak zorunda kalıyor. Ama o kadar da güzel bir görüntü ortaya çıkıyor ki...
Hazırlanıp toplantıya katılıyoruz, sonra da tüm katılanlara parti veriliyor Navigator restoranda. Ortam çok güzel...
Neredeyse unutuyordum, bu gün Anneler Günü...
Bütün annemler gözümde tütüyor bu arada. Benim çok annem var da :)
Ablam ve Burçak da anneme çiçek yaptırmışlar, parti esnasında geldi. Annem çok şaşırdı tabi ki,çok hoşuna gitti. Onlara burdan tekrar teşekkür ediyor ve öpüyorrr :)))
Marina müdürü Emre Beyle tanışıyoruz. Emyr için gerçekten çok güzel organizsyonlar düzenlemiş. Eeee Kemer Emyr'in doğduğu yer ne de olsa, hem de rally nin ilk etap sonu...
Gecenin devamında yan masamızdaki Emre Bey'in ailesi ve marinada tekneleri olan bir Türk çiftle muhabbet başlıyor...
Türklerle sohbeti çok özlemişiz biz de... Deniz hayatından açılıyor konu, ordan Türk yemeklerine geliyor ve bana ananemi hatırlatıyor... :)
12.05.2008 sabahı otobüslere binip Tahtalı'ya gidiyoruz. Teleferikle 2365 metreye çıkıyoruz Arap ezgileri eşliğinde... Bulutların üstündeyiz işte....
Cennet gibi bir yer ama tabi sıcaklık farkından solayı biraz üşüyoruz. Neyse ki sıcacık kahveler yetişiyor imdadımıza... İçimiz ısınıyor bulutların üstünde...
Ordan sonra da deniz kenarındaki antik şehre, Phaselis'e gidiyoruz...
Su kemerleri karşılıyor bizi... Burda yaşayanlar çok şanslıymış... Babamla ben o kadar kaybediyoruz ki kendimizi otobüslere geç kalıyoruz :))))
Neyse marinaya döndükten 3 saat sonra Türk tekneleri (Gezenti, Slow Dancer ve biz) Nirvana II.'de toplanıdık. Eee Türk dayanışması yapmak lazım! :) 1 saat kadar bir süre sohbet ettikten sonra yemeğe hazırlanmak için teknelerimize döndük.
Akşam marinaya ait otelin sahilinde yemek vardı. 21 ülkenin bayrağı havadaydı gittiğimizde. Hafif bir şeyler içip kendi grubumuzdaki arkadaşlarımızla masalarımza oturduk. Gece çok güzeldi. Yemekler ve müzik ortamın güzelliğini tamamlıyordu. Tatlılara geçtiğimizde bayrak seramonisi de başladı. Plaketler verilirken bayraklar havada kendi aralarında yarışıyorlardı. Daha sonra ülkelerinin bayraklarını taşıyan katılımcılar kendi dillerinde Kemer' e teşekkür ettiler ve yerlerine geçtiler. Bu arada dansı unuttum. Orkestra güzel olunca dans kaçınılmaz oluyor. Neredeyse herkes pistteydi. Günün yorgunluğu da eklenince tüm bunlara, yavaş yavaş dağılıyorduk.

Marinaya doğru yürürken sol tarafta turistik bir mağaza vardı. Merak ettik ve girdik içeriye. Bir darbuka ilişti gözümüze. Çalışanlardan birisi de hemen alıp çalmaya başladı. Sonra babam, sonra da ben aldım. Hakani abi (kendisi Azeri) bende ışık olduğunu söyledi ve aldı beni karşısına. Bana bir darbuka verdi, kendisi de bir tane aldı ve başladı bana inceliklerini anlatmaya. Sonra yapabildiğimce düet yaptık. :) İnanılmaz zevkli. Şimdi düşündüğümde çok garip geliyor. O sırada o mağazaya girmeseydik ne Hakani abiyi tanıyacaktık ne de böyle bir anımız olacaktı. Neyse, takneye döndük ve kendimizi yataklarımıza attık. :)))
13.05.2008 sabahı 08:30 gibi uyanıp sabah telsizini dinledik. Gün içindeki program, hava durumu, doğum günü kutlaması ve son olarak da soruların varsa sorulduğu bir konuşma oluyor.
O gün Kemer Marinada Emyr katılımcıları için olimpiyatlar düzenlendi. Çeşitli oyunlar oynandı gruplar arasında. Biz katılamadık, çünkü tekneden yapmamız gerekn çok iş vardı. Zaten saat 3 gibi herkes toplandı ve marinanın yakınlarındaki bir tiyatro salonunda Emyr' i tanıtan, burdan sonra gideceğimiz yerleri ve prosedürleri anlatan bir sunum yapıldı.

Çıkışta yine ertesi günkü seyir için gruplar arasında toplantı yapıldı. Ordan sonra biz de taksiyle kumanya alışverişine çıktık. Kemer'den sonra teknede daha çok yemek yememiz gerekecek çünkü.
Akşam yemekten sonra tv'de haberlere göz atıp yarınki seyir için hazırlıklarımızı yaptık ve mışıl mışıl uyuduk.